loading...
گریت great
--- بازدید : 105 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

گونه های جانوری و گیاهی مختلفی در سراسر دنیا، به دلیل تغییرات آب و هوایی، تخریب زیستگاه ها، آلودگی محیط زیست، شکار و صید بی رویه در معرض خطر انقراض قرار دارند. با وجود هشدار کارشناسان و دوستداران طبیعت، روند کاهش جمعیت جانوران و گیاهان ادامه دارد. در این میان، برگزاری مسابقات برای عکاسی از گونه های نادر و انتشار این عکس ها در قالب کتاب، راهی است که برخی از سازمان های بین اللملی برای جلب توجه جامعه جهانی به این موضوع انتخاب کرده اند.

در همین راستا، سال گذشته، مسابقه ای آغاز به کار کرد که عکاسی از گونه های نادر پرندگان موضوع آن بود.

در جریان این مسابقه که در سال ۲۰۱۰ کلید خورد، برترین عکس های پرندگان در ۳ گروه توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت داوری شدند. گروه ها شامل، گونه های در معرض خطر انقراض یا دارای داده های اندک و محدود، به شدت در معرض انقراض یا منقرض شده در حیات وحش و گونه های مهاجر به شدت در معرض انقراض بودند.


بقیه در ادامه مطلب...

--- بازدید : 81 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

نشریه نیوساینتیست با بررسی پدیده‌های مختلف کیهانی به معرفی بزرگ‌ترین آنها در میان ستاره‌ها، سیاره‌ها، کهکشان‌ها و حفره‌های خلاء پرداخته است

به گزارش خبرگزاری مهر، بیشتر اوقات حد تصور انسان از عظمت جهان هستی دستخوش فراموشی می‌شود و به تدریج بزرگی برخی از رویدادهای طبیعی از یادها رفته و حتی گاه این رویدادها کوچک شمرده می‌شوند.

عظیم‌ترین اجرامی که در جهان وجود دارند را بر روی زمین نمی‌توان یافت، زیرا فراتر از مرزهای جو زمین، حقایقی وجود دارند که سیاره کوچک آبی در برابرشان ذره‌ای غیر قابل مشاهده است.



سیاره مشتری



بقیه در ادامه مطلب...

--- بازدید : 2089 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

سرویس دانش و فناوری برنا، سلاح های جنگی نزدیک ترین دوست سربازان در میادین جنگی هستند و با وجود پیشرفت ها و تحولات عظیمی که در زمینه تاکتیک های نظامی و ادوات جنگی در ۱۰۰ سال اخیر به وجود آمده، اما هنوز هم تفنگ ها نقش موثری در خطوط مقدم ایفا می کنند.

متخصصان تسلیحات نظامی در شبکه تلویزیونی دیسکاوری با بررسی تفنگ هایی که تاکنون ساخته شده اند، ۱۰ تفنگ برتر تاریخ را معرفی کردند.برخی از این سلاح‌ها از زمان جنگ‌های جهانی تاکنون مورد استفاده‌اند اما هنوز در رده‌بندی مرگبارترین ها، جایگاه خود را از دست نداده اند.

رده بندی برترین ها را از رتبه دهم آغاز می کنیم:


بقیه در ادامه مطلب...

--- بازدید : 61 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

گردش، تفریح، مسافرت و دیدن جاذبه های طبیعی از جمله لذت بخش ترین فعالیت های هر انسانی است. رفتن به طبیعت و لذت بردن از مناظر و پدیده های طبیعی را نمی توان با هیچ شادی دیگری مقایسه کرد.

به گزارش ایران ویج ، در این بین هستند کسانی که به رفتن به هرجایی راضی نمی شوند و تفریحشان لزوما باید با تجربه ای تازه و متفاوت و البته هیجان انگیز و خطرناک همراه باشد.

این گزارش ویژه کسانی است که از خطر کردن لذت می برند:


بقیه در ادامه مطلب...

--- بازدید : 66 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


برخی افراد عاشق هیجانند ولی به نظر من هیجان نیست که ما را به وجد می آورد بلکه ترس است. کمی فکر کنید! تا به حال سقوط آزاد داشته اید؟ (مثل بانجی جامپینگ)، سوار قطار های وحشت شده اید؟ چه چیزی شما را عاشق این گونه هیجانات کرده؟

حالا یک رستوران می خواهد با همین واژه اصطلاحا بترکاند. طراحان این رستوران قصد داشتند مخوفترین رستوران و بلکه مکان دنیا را بسازند.


بقیه در ادامه مطلب...

--- بازدید : 81 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مجله نشنال جئوگرافی تصاویر زیباترین قلعه‌های جهان را منتشر کرد.

تصاویر زیباترین قلعه‌های جهان از آشیانه پرستوها گرفته تا صومعه‌ای در روسیه به همراه تاریخچه‌ای مختصر از آن‌ها می‌بینیم. 


بقیه در ادامه مطلب...

--- بازدید : 94 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (6)

شاید ثروتمندترین‌ها لزوما قدرتمندترین‌ها نباشند، اما فعالیت‌ها و حواشی مربوط به آنها همیشه برای همه افراد جالب توجه بوده و هست. درست به همین دلیل هم هست که مجله معتبر فوربس هر سال به بررسی و معرفی میلیاردرها و ثروتمندترین افراد دنیا می‌پردازد. فهرست میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۱ اما بر اساس بررسی شاخص ثروت خالص افراد تا ماه مارس سال ۲۰۱۱ محاسبه و منتشر شده است.

در این میان، اما معمولا فهرست ثروتمندترین‌ها برای اغلب ما با نام «بیل گیتس» موسس غول نرم‌افزاری دنیا یعنی شرکت Microsoft پیوند خورده است؛ موضوعی که شهرت بیل گیتس را نه‌تنها به خاطر حضور موثرش در دنیای تکنولوژی که به خاطر ثروتش به دنبال داشته است. حالا اما گیتس گویا به جایگاه دوم این فهرست تنزل کرده است. جایگاه اول اما هنوز در اختیار یکی دیگر از فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. Carlos Slim Helu رییس شرکت مخابراتی Telmex از مکزیک در فهرست ثروتمندترین افراد در سال ۲۰۱۱ در جایگاه اول و به عنوان اولین میلیاردر جهان قرار گرفته است تا نمادی باشد از رشد و رونق صنعت ICT در سال‌های اخیر.
با این اوصاف اگر بگوییم تعداد زیادی از میلیاردرهای جهان را فعالان و بزرگان عرصه تکنولوژی تشکیل می‌دهند، چندان هم بیراه نگفته‌ایم. فهرست جدید منتشر شده از سوی مجله فوربس هم این موضوع را تایید می‌کند. به این ترتیب ثروتمندترین مردان عرصه تکنولوژی دنیا به ترتیب عبارتند از:



بقیه در ادامه مطلب...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 455
  • بازدید کلی : 11,071
  • کدهای اختصاصی